zondag 15 juni 2008

Kameel vs. Dromedaris: een argument tégen de evolutietheorie

Jawel, ik ben een man van de wetenschap. God is niet echt aan mij besteed. Maar af en toe kom ik toch iets tegen dat me doet twijfelen.
Ik heb de evolutietheorie altijd een meer dan aanvaardbare uitleg gevonden voor de diversiteit in het dieren- en plantenrijk. Het is simpel eigenlijk. Als een bepaalde genetische afwijking toevallig gunstiger uitkomt, zal het beest (of de plant) die deze afwijking bezit, meer kans hebben om te overleven en zich voort te planten. Zo wordt de evolutie bijna statistisch beschrijfbaar. Mooi is dat.
Maar wat dan met de kameel en de dromedaris?
Een kameel heeft twee bulten en de dromedaris heeft er één. Toch hebben beide soorten het al duizenden jaren overleefd.
Dat moet toch het werk van God geweest zijn. Want het maakt duidelijk niet veel uit, één bult of twee.
Volgens mij was God op een dag beesten aan het bedenken. Hij had net de lama ontworpen. Prachtig beest. Maar God was een beetje in een zotte bui en dacht dat het hilarisch moest zijn om in het midden van zijn rug een bult te zetten. Wat een mop, en het resultaat is inderdaad hilarisch! De dromedaris was geboren.
En what the heck, waarom geen twee bulten? Baf, daar was de kameel!
God ligt nu waarschijnlijk nog steeds in en deuk als wetenschappers proberen uit te leggen waarom die beesten bulten hebben. Vetreservers my ass!
De giraffe is trouwens nog een goed voorbeeld van Gods gevoel voor humor.
Neenee, die creationisten zijn zo stom nog niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten