vrijdag 13 juni 2008

De Mop

Het is ondertussen al een aantal jaren geleden maar ik heb mijn moeder denk ik nooit zo hard zien lachen als na het horen van de volgende mop.
Het is echt niet zo'n geweldige mop. Ik ken er honderden en ze zijn allemaal grappiger. Maar om de één of andere reden vond zij hem wel geweldig. Zo geweldig zelfs dat ze hem probeerde aan andere mensen te vertellen, maar slechts zelden verder raakte dan de eerste zin, omdat ze zelf al in tranen uibarstte bij het afspelen in haar hoofd van de clue van de mop. Tranen van plezier uiteraard. De slappe lach. Ze moest er zelfs haar bril voor afzetten en een papieren zakdoekje gaan zoeken. En dan moesten wij (haar kinderen) de rest maar vertellen. Als we haar geschater al konden overstemmen tenminste.
Deze mop staat toch wel in de top 10 van goede herinneringen aan haar.

De Mop:

Jantje (wie anders) had examen biologie. Het was een mondeling examen. Hij moest bij de prof komen en een vraag trekken. De vraag ging over vogels. De prof nam zijn boek over vogels, bladerde er even in en liet Jantje vervolgens een foto zien van een vogel, maar met alles bedekt, behalve de pootjes.
De prof vroeg toen: "Jongeheer, van welke vogel ziet u hier de poten?"
Jantje was met verstomming geslagen. Hoe kon hij nu in godsnaam aan de poten zien welke vogel dat was? Hij had absoluut geen idee. De prof zag dat Jantje het niet wist en zei: "Komaan, raad eens dan". Maar Jantje wist het echt niet. "Dat is dan een nul he... wat is uw naam?"
Jantje stond op en legde zijn been op tafel en zei:
"Raad eens"

3 opmerkingen:

  1. Ja, dat was altijd grappig =)
    Je moet nog eens wat nieuwe verhaaltjes maken, want ik heb ze allemaal al gelezen. Dat is een probleem, omdat het examens zijn en ik me af en toe verveel. Dan is het leuk om een verhaaltje te lezen. Maar niet elke keer hetzelfde, want dan ken ik het op den duur vanbuiten en da's niet de bedoeling.
    Groetjes van je allerliefste zusje
    (Hoe komt het trouwens dat die website mijn naam kent? Vind ik toch een beetje gek...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is van google. en google weet alles! zeker als je toevallig al ingelogd was met bvb gmail :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb de mop gisteren verteld tijdens het eten. Vooral de broer en de zus vonden ze - na de nodige uitleg - geweldig. En papa vertelde dat hij ze in een andere versie kende. Poten vervangen door staart en benen door piemeltje. Ook wel grappig! :)

    BeantwoordenVerwijderen