woensdag 7 januari 2009

Opwarming sjmopwarming!


Ja, daar staat u dan he Al! Al Gore.
Met uw "Opwarming van de Aarde".
Het is potverdorie nog nooit zo koud geweest!
Al eens buiten gekomen Al? En eens gevoeld? Met uw bloot vel in de kou?
En sneeuw! En blijven liggen he! Niet zomaar smeltende sneeuw. Echte dikke vette moddersneeuw die lekker aanvriest. En waarover auto's nog maar supertraag kunnen rijden. En dus minder (niet meer, Al, minder) koolstofdioxide uitstoten.
"Oh nee, de poolkappen gaan smelten en heel de wereld gaat overstromen!" Boehoew. De poolkappen zijn hier aan het uitbreiden, Al. Permafrost!
En ondertussen maar poen scheppen met uw filmke. En iedereen zo zot krijgen om minder fossiele brandstoffen te gebruiken. En de olieprijs maar dalen. Weg met de dikke Amerikaanse sleƫen (ja, straks gaan we ze echt nog als slee kunnen gaan gebruiken). Hup, crisis! Dankjewel Al!
En wij ondertussen maar verrekken van de kou. Want we mogen niet meer stoken.
Echt waar Al, merci he jom!

7 opmerkingen:

  1. over het algemeen niet geweldig grappig, maar het laatste zinnetje maakt het de vader der alle berichten over de opwarming van de aarde.
    Genie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. er? echt waar al merci he jom?

    gij zijt echt ne rare, dirk, echt ne rare. vreemd da gij zijt, ik ga er nooit aan wennen. en als ik eraan wen, betekent da gewoon da ik gecorrupteerd ben door uw raar-heid. zo ne enorme wierdo als gij kom je maar zelden tegen, en dan nog meestal in films. zoals fear and loathing in las vegas, bijvoorbeeld, ma gij zijt echt nondeju!
    dit gaat te ver.
    ik ga nekeer met uw ma bellen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/binnenland/090108_vrieskou

    dit bericht spreekt u toch enigzins tegen maarten...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja amai, straffe argumenten dat die hebben: "Volgens de berekeningen zal het in 2100 gemiddeld zo'n 3 graden warmer zijn dan nu het geval is."
    Dus -10° C dan? Haal de strandbal maar alvast uit de kast jongens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien een beetje late reactie maar ik moet zeggen dat ik dit schrijven toch 1 van de briljantste stukjes vind die ik afgelopen tijd gelezen heb en aangezien ik deze gehele blog inmiddels terug gelezen heb van september 2010 tot nu mag ik toch zeggen dat dat heel wat stukjes zijn! Je hebt gelijk!!!

    BeantwoordenVerwijderen