donderdag 15 januari 2009

Light = shite

Kijk, 't is eigenlijk heel simpel. Als je cola wilt drinken, drink dan gewoon cola. En als je schrik hebt om teveel suikers binnen te krijgen, drink dan geen cola. Water ofzo, daar zit geen suiker in. Of melk. Dat is goed voor elk.
Maar toch geen cola light.
Dat is gewoon de verkeerde instelling. Suiker is gewoon suiker. Maar wie weet wat steken ze allemaal niet in cola light om het te doen smaken als gewone cola. En het smaakt trouwens helemaal niet zoals gewone cola. Het smaakt smerig, gelijk kak.
En Cola Zero. Dat is al helemaal belachelijk. Omdat algemeen geweten is dat cola light voor vrouwen is dachten ze bij Coca Cola dat ze dan ook maar cola zonder suiker voor mannen moesten maken.
Wel, ik zal een keer ietwat vertellen: Cola Zero is ook voor vrouwen!
Boecht is het zowiezo, suiker of geen suiker.

Dat doet me trouwens denken aan Nalu. "The Energizer" met weinig calorieën.
Calorie is de eenheid van energie. Nalu creëert dus energie uit het niets! Dat kan natuurlijk niet. Nalu zet natuurlijk massa om in energie (E=mc²). Dat kan wel. Ziedaar de oplossing voor het hedendaagse energieprobleem (exergieprobleem, excuseer) en dat zonder kernafval!
Dankuwel, Coca-Cola Company!
Ik was uiteraard sarcastisch. Nalu is weer zo'n typisch voorbeeld van hoe de voedingsindustrie de wetenschap misbruikt. Al die wetenschappers maar zwoegen om achter de waarheid te komen en die valsaards van de voedingsindustrie de bevolking maar misleiden. Het is triest.

In hetzelfde rijtje past volgens mij ook de filtersigaret. "He, ik wil niet doodgaan aan longkanker, ik zal filtersigaretten roken!"
Dat is een even kromme redenering als "He, ik wil niet doodgaan, dus ik zal een matras op de stoep leggen voordat ik zeven verdiepingen naar beneden spring!"
En dan zijn er natuurlijk nog light sigaretten. Extra gezond!
Maar daar moet je er drie keer zoveel van roken om aan je verslaving te voldoen. Kost geld he!
Staat er trouwens op de pakjes van die light-sigaretten dat je er iets minder dood van gaat? Neen! Stop dus de nonsens en rook gewoon roltabak, veel goedkoper!

Of koffie zonder caffeïne. Wat is dan nog het nut. Dan stink je wel uit je bek maar ben je nog niet wakker.

En dan de kers op de taart. Of eerder de neuspiet op de drol: Caffeïne-vrije Cola Light! De absurditeit in al zijn glorie. Of: hoe de meest bezorgde moedertjes toch nog die rommel kunnen kopen en hun kinderen conditioneren om cola te drinken. Of: hoe The Coca-Cola Company toch nog van al zijn afval afgeraakt.

Let wel: ik ben een grote cola-liefhebber. Maar ik drink mijn cola bewust. Met een doel.

En zo zou de hedendaagse consument altijd moeten redeneren. Eet eens een wortel en een patat met een glas cola in plaats van een Vitalinea koekje en een potje Activia met een glas Pis.

3 opmerkingen:

  1. melk is nie goed voor elk. lactose intollerantie, ik eis dat een passende verbetering wordt aangebracht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nalu haalt zijn energie niet uit de calorieën,maar door de hoge dosis caffeïne!

    BeantwoordenVerwijderen