woensdag 28 januari 2009

Bureaustoel Deel 3

18.35u - Meneer, de kotgenoot en de vriend komen de trap opgestormd. Ze stinken naar zweet en kebab. Het is vooral de kebab die naar kebab stinkt. Maar de kebablucht hangt ook in hun kleren.
De kotgenoot en de vriend zijn al dagen klaar met de examens. Hun studierichtingen zijn dan ook niet te vergelijken met die van meneer. Om zichzelf te trakteren hebben ze bier in blik gekocht. "Tja, het is crisis voor iedereen he", zou de onnadenkende medestoel denken. Maar bier in blik is per liter duurder dan in fles.
Als onverantwoordelijke vrienden bieden ze ook meneer een blik aan. Die kan zo'n geschenk natuurlijk niet weigeren en drinkt het smakelijk leeg. En dat terwijl hij morgen een examen heeft! Wat een kerel!

18.37u - Het tweede blik gaat open en The Office wordt opgezet. Ik moet zelf al lachen bij de titel van de aflevering, want ik weet natuurlijk al wat er gaat komen. Als ik meneer zijn studententijd moet samenvatten in drie kernwoorden is het wel als volgt: Bier, Kebab en Office.

18.58u - De tranen rollen over mijn wangen van het lachen. Meneer maakt toch altijd zulke grappige opmerkingen bij die reeks. Het valt me op dat de andere twee steevast proberen hem te overtreffen maar hier keer op keer jammerlijk in falen. Zo is het eigenlijk in alles. Vertelt iemand een mop, dan zal meneer daar altijd wel een passend antwoord op vinden dat grappiger is. Ach, ik ben misschien ook wel wat bevooroordeeld. Ik zou na vier en een half jaar niet meer zonder hem kunnen. Ik kan soms wel eens klagen, maar diep in mijn hart weet ik dat er nooit meer zo'n perfect lichaam op mij zal zitten.
Wat zal er van mij worden als hij over een half jaar afstudeert? Ik mag er niet aan denken. Ik moet genieten van de tijd die ik nog samen met hem kan doorbrengen.

18.25u - Die twee onnozelaars willen maar niet vertrekken. Meneer is ondertussen weer Bubbleget aan het spelen. Hiermee wil hij een stille hint geven dat hij eigenlijk wilt studeren (en wat quality time met mij wil doorbrengen), maar dat schijnen ze niet te snappen. Ze zitten wat gitaar te spelen en scheten te laten. De ene maakt ook wat rare seksbewegingen. Dat zie ik niet (want ik heb geen ogen), maar ik hoor het aan de reacties.

18.45u - Eindelijk, ze zijn weg. Waarschijnlijk gaan ze bier drinken en YouTube filmpjes kijken. Dat is dan de toekomst van Vlaanderen zeg.

18.47u - Bubbleget wilt precies niet zo goed lukken. Ik denk stiekem dat hij de alcohol toch begint te voelen.

18.51u - Hij heeft het opgegeven en zet nog maar een aflevering van Prison Break op.

19.05u - Er wordt op de deur geklopt. Hij minimaliseert snel het Prison Break-venster, legt zijn boek open en roept "Ja" (om te zeggen: kom maar binnen).
De deur gaat open en een oogverblindende schoonheid met een kom dampende pudding staat in de deuropening. "Vers van de pers!" zegt ze. Het ruikt heerlijk.
Ze gaan samen in de zetel zitten en praten over politiek en puppies.
Ik zou mijn ogen sluiten, maar dat hoeft niet want ik heb er geen.
Ik dommel in.

21.17u - Met een schok word ik wakker. Zij is op mij komen zitten en zoekt op Wikipedia op waarvan couscous nu eigenlijk gemaakt is. Griesmeel.
Even later geven ze elkaar een kus op de wang en ze is weer vertrokken.

21.21u - Hij kijkt Prison Break verder af en poetst ondertussen zijn tanden. Hierbij gaat hij af en toe op mij zitten en dan is hij weer weg. Dan val ik half in slaap en dan komt ie weer terug. Ik wil gaan slapen man!

21.45u - De lichten gaan uit, alsook het vreselijke lawaai van de computer.
Eindelijk rust.


Einde

5 opmerkingen:

  1. oei!
    damnit!
    ge ziet, allemaal uit mijn duim gezogen :)
    ach ja, tel er een uur bij en dan ist goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De bureaustoel heeft een dt-fout gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. aiai, het zal zijn dagje niet geweest zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. seg, die stoel, dicteert die misschien iemand, of heeft hij een stel armen voorzien van handen? of een firewire interface?

    BeantwoordenVerwijderen