zondag 25 januari 2009

Bureaustoel Deel 1

Onderschat nooit het belang van een goede bureaustoel.
Mijn bureaustoel is mij zeer dierbaar.
Het is pas in tijden van extreem gebruik dat je een bureaustoel werkelijk kunt appreciëren. De examens + blok is zo'n tijd.
Voor mijn bureaustoel moet een dag er dan ongeveer zo uitzien:

8.30u - Het is weer zover. Exit nachtrust, enter hard day's work. Een boney ass in een stinkende boxershort plant zich op mijn zitvlak. Het geluid van die vervelende computer. Het pijnlijke licht van de 11 Watt halogeenlamp. Maar goed dat ik geen ogen heb.

8.32u - De eerste scheet. Meneer heeft gisteren chinees gegeten. Dat belooft voor de rest van de dag. Ik voel wat trillingen. Waarschijnlijk is hij weer aan het lachen met zijn eigen stomme blog.

8.37u - Vijf minuten rust. Mijn enige lichtpuntje van de dag: het geluid en de zalige geur van het koffiemachien. Hij zal nu wel weer cornflakes gaan halen beneden. Altijd in dezelfde kom. Wast ie die eigenlijk ooit af? Goorlap!

8.42u - Nu gaat het komen. Hij ploft met cornflakeskommetje en al op mij neer. Noch wat gelach en een scheet. Ondertussen regent het cornflakeskruimeltjes. De melk zal wel weer op geweest zijn. Dan vindt ie het altijd leuk om met zijn handen te eten. En maar kruimelen!
Studeren? Nee hoor, eerst nog een halfuurtje bubbleget. En als hij niet kan winnen, dan begint hij op en neer te springen, gezellig is dat! En maar kruimelen!

9.12u - Heeft die jongen geen examen morgen?
Ik hoor iemand "Viewer discretion is advised" zeggen met een heel schorre stem. Prison break time! Dat ie dat nog niet beu is zeg. Elke keer hetzelfde. Het derde seizoen al begot. Hoe stoem zijn die mannen wel niet? En "The Company", wat is dat eigenlijk? Is dat dezelfde als die van Heroes? Al die vragen, ik kan het niet meer aan, boehoehoe. NOR! (Het moet natuurlijk NOT zijn, maar de R en de T staan vlak langs elkaar, dus een foutje is rap gemaakt)

9.54u - Wanneer gaat ie zich nu eens aankleden? Ondertussen staat de chauffage natuurlijk vollebak. Hij mag zich trouwens ook wel eens douchen. EN MINDER SCHETEN LATEN!

10.14u - Allee zeg, fris gewassen en met een andere broek. Zijn lief komt op bezoek zeker? Lekker poepke is dat. Maar die gaat altijd in de zetel zitten. Alsof ik niet goed genoeg ben. Puh.

10.21u - Tijd voor de tweede kop koffie. Zie maar dat ge niet verslaafd geraakt jong! Manman. En dat komt er allemaal bij he, dat begint te wegen zenne.

10.30u - Nu gaat hij weer beginnen dansen. Wild wordt hij van die koffie. Wild!
Mars Volta, dat vind ik nog wel een goei groep. Gekke ritmes wel soms. Toch weer 10 minuten rust.

10.40u - Gaat hij nu eindelijk eens beginnen blokken? Of toch op zijn minst een keer herhalen? Als zijn vorige examen goed geweest is, dan wordt ie altijd wat nonchalant.

10.43u - De stank is ondertussen niet meer te harden. Die koffie werkt ook op zijn spijsvertering. Hij is wel wat beginnen leren. 't Is te zeggen: dingen opzoeken op Wikipedia. Maar het houdt hem toch even rustig. Ik hoef er natuurlijk niet bij te zeggen dat hij om het kwartier toch nog eens een poging waagt met bubbleget.

11.58u - Het begint hierboven wat te rammelen. Meneer heeft honger. Goed, dan krijg ik weer een paar uur tijd om een middagdutje te doen.

11.59u - Zijn kotgenoot heeft nog geen honger.
Oh nee, nu gaat hij gitaar beginnen spelen. Zolang hij maar niet begint te zingen. Altijd diezelfde liedjes en liefst nog 10 keer achtereen. En maar met zijn voet op de grond stampen. Gelukkig heb ik een pneumatische vering.

12.25u - Etenstijd. Dan gaan ze met z'n tweëen in de zetel zitten en naar Family Guy kijken. Die begintune ken ik ondertussen ook al vanbuiten. "It seems today that all you see is violence in movies and sex on TV".
Arme zetel. Die kotgenoot is gewoon wreed. Kijk, als iets grappig is, mag je ermee lachen, maar dat is geen reden om de zetel af te breken he!


Einde deel 1

1 opmerking: