dinsdag 8 november 2011

Hoop

Bij wijze van experiment draag ik de laatste maanden schoenen met hakken. Hakschoenen. Ultragay uiteraard, maar in naam van de wetenschap mag men al eens offers brengen, nietwaar?
De kennis die ik wens te vergaren door middel van dit experiment, is hoe het is om een aantrekkelijke vrouw te zijn. Ik emuleer het gedrag van deze aantrekkelijke vrouw door een combinatie van de hakschoenen en een vrouwelijk stapritme.
En waarachtig: met resultaat!
Ik werk in een kelder. Deze zit vol mannen van ongeveer mijn leeftijd. De deuren van onze bureaus zijn meestal open, en in de regel zit iedereen met zijn gezicht naar een computerscherm (of twee, voor de echten) te staren. Afhankelijk van de inrichting van het lokaal, is er dan links of rechts van hen een raam en aan de andere kant een deur (die dus meestal open staat).
Wanneer ik dan door de gang paradeer, zie ik in elk bureau één of meerdere koppen draaien.
De teleurstelling druipt hen van het gezicht wanneer ze zien dat ik het ben: een man!
Natuurlijk krijg ik wel eens commentaar: "Ge brengt ons in de war, met uw wijvenschoenen!" of: "Ge zijt precies nen cowboy!", maar dat alles deert me niet, want ik schep er genoegen in te weten dat ze vol hoop hun koppen draaien als ik langskom, en ik die hoop dan keihard de grond in kan boren.
Zelfs na maanden leren ze het nog niet af. Intussen ben ik al lang niet meer de enige man met hakschoenen en het aantal vrouwen is verhoudingsgewijs zeer laag in onze kelder. De kans dat een paar hakschoenen dus daadwerkelijk van een aantrekkelijke vrouw is, is bijzonder laag.
En toch blijven ze hopen.
Hoop, het is iets schoons.
De volledige resultaten van mijn onderzoek zal ik weldra presenteren op de Vrouwendag, 11/11/11.
Voor deze vrouwendag zijn er trouwens speciaal broodzakken bedrukt met reclame. De lay-out op deze zakken is verzorgd door een zekere Baram Maaruf. Ik kan uit deze naam helaas niet afleiden of het een man of een vrouw is, maar hij/zij heeft naast het vermelden van zijn/haar naam op de broodzak nog een kapitale fout gemaakt. Alle tekst is in Comic Sans.

1 opmerking:

  1. http://www.todayifoundout.com/index.php/2013/06/high-heels-were-popular-among-men-before-women/

    BeantwoordenVerwijderen