dinsdag 25 september 2012

Drago Drollenveter

Drago Drollenveter was niet zo gelukkig met zijn achternaam. De mensen maakten er constant mopjes over en schreven hem vaak verkeerd.
'Drollenvreter' kwam het vaakst voor. Die vergissing is uiteraard menselijk. Als iemand 'Drollenveter' ziet staan, dan zal die wellicht denken dat men de r vergeten is uit het meer aannemelijke 'Drollenvreter'.
Maar het was dus zonder r.
Drago Drollenveter was naast tapper in een bruine kroeg ook rapper in een bruine crew. Zo met negers en al. Ik bedoel allochtonen.
Zijn MC-naam was Dirty D, maar door concurrerende gangsta's werd hij vak Turdy D genoemd, omwille van de link met zijn achternaam.
Ach, het kon hem allemaal niet zozeer deren. Hij rapte het van zich af in rapbattles, die hij steevast won, omdat hij razensnel kon rappen.
Drago vond het maar belachelijk als rappers traag rapten. Zijn laatste nummer gaat daar ook over. In de tekst kan hij het niet laten om zijn aartsrivaal MC Gieter de dissen.

Er zijn meneren die beweren dat ze rappen
maar het lijkt of ze niet snappen
dat z' nie rappen maar gewoon klappen
't zijn geen rappers, maar tragers
wat ze doen is ronduit tragisch
maar wat ik doe dat is magisch
Ik ben een woordentovenaar
een rapklapkunstenaar
Een oorverdovend oorgevaar

Ietsdatgiet, nee ge kunt het niet
ge zevert als een lekkend vergiet
Ge noemt uzelf ne gieter
Maar uw inhoud is nog geen liter
Stront waard!
Ge hebt een puberbaard
Uw zak is onbehaard
En wij lachen onbedaard
Omdat ge kutrijmen baart

Ik rap rapper dan het licht
Gij slowt gelijk een wicht
Ik ben MC kwadraat
Ik rap razendsnel en kwaad
Gij zijt braaf en onschuldig
Maar men is beter geduldig
Als men het einde wil halen
Van de uitgerekte tijdsschalen
Die uw tracks lijken te vullen
Moet ge altijd zo langzaam lullen?


Zo gaat het nog enkele coupletten voort maar de rest ben ik vergeten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten