maandag 10 september 2012

Politiek

Ik heb het niet zo hoog op met de N-VA.
Ze hebben de Open-VLD verzwakt! Natuurlijk hebben zij dat ook voor een deel aan zichzelf te danken.
Maar toch.
Als je het mij vraagt is het vooral de N-VA die roet in het spreekwoordelijke eten van de Open-VLD is gaan strooien. En dat is niet lekker!
Kijk, net als de Open-VLD heeft ook de N-VA een rechts programma. En de meeste mensen zijn van nature een beetje rechts, want egoïsme zit ingebakken in de mens.
Het probleem is dat de VLD een beetje elitair overkomt en de N-VA niet, want Bart De Wever ging vroeger altijd frieten eten. Nu niet meer. Nu is Bart De Wever net als zoveel andere mensen op dieet en heeft hij een gezondere levensstijl geadopteerd. Iets wat ik alleen maar kan aanmoedigen (Goed bezig, Bartje!).
De VLD daarentegen komt enkel op TV om serieuze en ingewikkelde dingen uit te leggen die de meeste mensen daarna nog steeds niet snappen. En dat ligt niet aan de meeste mensen, dat ligt aan de moeilijke woorden die de VLD gebruikt om te laten zien dat ze slim zijn.
De N-VA is daarom een partij van en voor het volk en de VLD niet.
En aangezien er veel volk is, gaan de meesten voor N-VA stemmen en niet voor VLD. En dan nog wat sossen die voor de SP.A gaan stemmen natuurlijk. En tsjeven voor de CD&V. Maar dat zijn natuurlijk naïevelingen die niet weten waar het om draait in het leven. GELD!


ps: ik wil hiermee niet zeggen dat ik voor VLD ga stemmen he.

1 opmerking: