woensdag 2 mei 2012

Schoenen kopen

Ooh wat droom ik van een tijd waarin ik mijn eigen kleding kan 3D-printen.
Want kleren kopen is geen pretje voor iemand wiens aspect ratio niet binnen de grenzen van de confectiekledij ligt.
Kleren kopen is niet gemakkelijk. Ik apprecieer het dan ook wel als een behulpzame verkoopster mij vertelt dat een broek echt niet past.
Wat WEL gemakkelijk is, is schoenen kopen.

Overlaatst heb ik nog eens schoenen gekocht. Ik wilde eigenlijk een jas kopen maar de JBC had geen jas die ik wou dus dat was snel gedaan.
Schoenen dan maar.
Ik wandelde recht naar het rek met mijn maat, elimineerde meteen alle sportschoenen (want ik wilde leren schoenen) en alle schoenen waar in het groot TOMMY HILFIGER opstond en kwam tot een selectie van 5 modellen die me wel aanstonden.
Een verkoopster kwam me vriendelijk vragen of ik hulp nodig had. Ik zei: "neen, ik ben niet ACHTERLIJK" in mijn hoofd, maar "neen danku" in het echt.

Ik zie echt niet in waarom schoenenwinkels schoenenverkopers en schoenenverkoopsters nodig hebben. Of wacht, ik zie dat wel in. Om meer te verkopen.
Maar ik snap niet dat mensen zich daar door laten vangen.
Het enige wat die verkopers of verkoopsters doen is een keer op je teen duwen en vragen of de schoen lekker zit.
Dat kan ik zelf ook wel.

Alleszins.
Na lang vijven en zessen koos ik een model naar keuze. De rechterschoen paste echter langs geen kanten. Niet zo raar, want het was een 42! Ik keek in de doos, waar maat 44 op stond aangeduid en daar zat nog een 42 in! Triomfantelijk liep ik naar de verkoopster en ik meldde haar de FOUT.
Na een hele uitleg over hoe het misschien zou gekomen zijn dat die schoenen in de verkeerde doos terechtgekomen waren en dat ze mij waarschijnlijk wel niet pasten zeker hahaha die 42, voor zo'n grote jongen hihihi kreeg ik dan eindelijk de maat 44.
Die pasten wel, maar ik merkte een kleine kras op aan de voorkant. "Katching!" dacht ik, "dat wordt korting vragen!"
Ik meldde het gebrek aan de kassierster.
Ze keek me nog betweteriger aan dan ik haar.
"Ja meneer dat is normaal bij dat soort leer, kijk:"
En ze maakte met haar beschilderde nagel een gigantische kras in mijn nieuwe schoen.
Ik dacht dat ik ging ontploffen.
WIE DOET NU ZOIETS?
"Ja dat is gewoon dat leer, dat is soms zo bij sommige soorten, daar ziet ge alles op."
Toen ze mijn vertwijfelde blik zag die heel erg duidelijk zei: "Wat moet ik nu met schoenen waar ge elke kras in ziet? Vandaal!", vulde ze verder aan met: "Ge moet daar dan een productje opdoen".

Grrr.


1 opmerking:

  1. De tijd dat je zelf gemakkelijk je eigen spullen online kunt ontwerpen komt wel steeds naderbij. Ik kan ook niet wachten tot er goed software voor beschikbaar is!

    BeantwoordenVerwijderen