maandag 22 december 2008

Kerstmis, sjmerstmis

Neenee, Kerstmis is niet meer wat het geweest is.
Ik mag dan een overtuigd atheïst zijn, ik ben wel nog opgevoed met Christelijke waarden. Zo heeft men mij bijvoorbeeld geleerd dat Kerstmis het feest is van de geboorte van Jezus Christus. Wat men mij echter nooit verteld heeft, is dat Jezus ook nog een oudere broer heeft!
Ga maar eens kijken in de kerststal op het Martelarenplein in Leuven. Daar ligt (een wel heel grote versie van) het kindeke Jezus. Daarnaast zitten zijn pleegvader en moeder. En raad eens wat Marie daar in haar armen houdt? Nog ne kleine!
Jawel! volgens het Leuvense stadsbestuur had Maria nog een zoon!
Zou het kunnen dat hij de ware Messias is? Dat de Christenen zich schromelijk vergist hebben en dat de Joden voor niks zitten te wachten? Een raadsel. Het mysterie van het geloof!
Prietpraat natuurlijk. Maria had maar één zoon, Jezus. En de mensen die de kerststal hebben samengesteld zijn een stelletje amateurs!
Of ik moet heel scheel gekeken hebben en Maria had een lammetje vast. Maar ik denk het niet.

Wat is dat trouwens tegenwoordig met die mottige LEDs als kerstverlichting? Kerstlampjes moeten er uitzien als kaarsjes, niet als fucking laserstralen en ruimteschepen!
Jamaar het milieu...
Niks milieu! Ik wil ouderwetse stroomvretende gloeilampen!

Dat ze verdorie nog maar eens ne nieuwe Messias sturen om te vertellen waar het allemaal om draait...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten