vrijdag 19 december 2008

Kareltje for president!

't Is toch allemaal wat he, de politiek. En de crisis.
Naar het schijnt heb ik ooit de gevleugelde woorden gesproken (toen ik nog jong en onervaren was):
"Als ik een verlicht despoot was, de wereld zou er wel bij varen!"
Bij mijn huidige leeftijd past een ietwat meer genuanceerde houding. Ik bedoelde dat natuurlijk niet letterlijk. Maar zeg nu zelf. Die hele democratie, die dateert uit de tijd van de Oude Grieken. Dat is al een paar duizend (10³) jaar geleden. Tijd voor vernieuwing, nietwaar?
Het verlicht despotisme, dat is al wat recenter. Waarom zijn we daar eigenlijk van afgestapt?
Eén mens die het voor het zeggen heeft. Eén mens die gewoon alles beter weet, zoals Karel De Gucht. Geen gezever met verkiezingen, die toch altijd gemanipuleerd worden door de mensen met het geld.
Nee, alle macht aan één persoon die het goed voorheeft met de wereld. Zoals Kareltje. En als die zijn einde voelt naderen, kiest hij zelf een opvolger.
Geen geleuter meer in "parlementen" en wat is er zo nog allemaal. Weg met de inefficiëntie!
Gewoon vertrouwen hebben in Karel. Hij zal ervoor zorgen dat iedereen het goed heeft. En dat hij eens beleggingstips geeft aan zijn vrouw, dat kun je hem dan toch niet kwalijk nemen zeker. Ze is verdorie de first lady van de hele wereld!
Daarom, beste mensen, zeg ik: Kareltje for president!

1 opmerking:

  1. A

    vooledig mee eens, en als hij het verpest houden we een publieke lynchpartij!
    en de media kunnen onze senaat zijn! die letten toch veel beter op.

    BeantwoordenVerwijderen