woensdag 19 juni 2013

Kungsleden

Er wordt iets georganiseerd door Radio 1 en ik werd gepusht om mee te doen. Een verhaal in 55 woorden. 55, wat een onnozel getal, denkt u vast. Wel, dat dacht ik ook. Ik weet niet wat daar achter zit en het interesseert me ook niet. Maar ik ben de uitdaging aangegaan en dit is het geworden:

Kungsleden

"DE KALMTE ZAL ONS REDDEN!", riep Xavier in CAPS LOCK. Ze waren nu drie dagen onderweg. Zijn schoenen deden zeer en zijn voeten waren kapot. Hij nam een beredeneerde aanloop (snelheid versus pijn) en sprong met beide voeten in de beek. "Bijna!". Zijn optimisme was ontroerend. Hij verlangde naar zijn styling gel en zijn boenkschijven.

(elke overeenkomst met bestaande personen berust op toeval)

Tel maar na, exact 55! De titel niet meegeteld. Het is niet met stemmen ofzo denk ik.
Doe gerust zelf ook mee en laat het me weten. 't Is wel de laatste dag vandaag.

1 opmerking: