maandag 18 maart 2013

Marketing

Marketing, ik blijf het iets raar vinden.
Doorgaans ben ik, vind ik zelf, zeer resistent. Behalve die ene keer dat er op een broodzak in de Delhaize een pot speculaaspasta MET CHOCO afgebeeld stond. Die ben ik toen ook meteen gaan halen.
Maar reclame voor Fructis of Nespresso kan mij niet overtuigen.
Dat komt omdat ik weet dat de enige manier waarop die producten zich onderscheiden van gelijkaardige producten, de marketing zelf is en niet de kwaliteit van het product.
Een merk is ook maar een goedklinkend woord. Behalve bij boormachines.

Nee in de plaats van dat bedrijven hun waren aanprijzen door te zeggen waarom ze zo goed zijn, laten ze EEN ANDER bedrijf, een marketingbureau, een supermegavet filmpje maken dat miljoenen views krijgt op Youtube. Zoals bijvoorbeeld dat nieuwe van Carlsberg. (Waaw er doet een Belgische in mee!)
Dat heeft toch geen reet met bier te maken.
"Hee die mannen kennen een reclamebureau dat leuke filmpjes kan maken, hun bier zal ook wel lekker zijn dan, logischerwijze."
Nee. If anything, is het goeie reclame voor dat reclamebureau.
Die marketingmannen zijn zo geslepen dat ze zonder dat hun klanten het doorhebben, stiekem reclame aan het maken zijn voor zichzelf! Eigenlijk zijn het parasieten, virussen, zonder functie. Ze leven in de pels van grote domme bedrijven en verspreiden zich zonder inhoud te leveren.
GENIAAL!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten