woensdag 13 maart 2013

Fluitje van een cent

Liedjesteksten bevatten soms de grootste onwaarheden.
En dan heb ik het niet alleen over obese rappers die beweren met allemaal hot bitches te hebben gecopuleerd, maar ook over Samson en Gert.
Op hun eerste album getiteld "Samson" staat bijvoorbeeld het catchy nummer "Er zit meer in een liedje".
Het refrein gaat als volgt:

Er zit meer in een liedje dan je denkt
Er zit meer in een liedje dan je denkt
Een drumstel, een trompet en een piano en een stem
Er zit meer in een liedje dan je denkt

Ten eerste: wie denken ze wel dat ze zijn dat ze denken te weten hoeveel ik denk dat er in een liedje zit? (Lees dat nog maar eens opnieuw)
Misschien denk ik wel dat er 1000000 dingen in een liedje zitten. Dan zit er meestal minder in een liedje dan ik denk.
VERKEERD dus.
Ik heb die Gert altijd al een vreselijke betweter gevonden.
En dan komt het beste.
Na twee keer "Er zit meer in een liedje dan je denkt" denk je echt van "waaw er moet echt wel VEEEEEL in een liedje zitten!"
Nee, een drumstel, een trompet, een piano en een stem.
DAT ZIJN 4 DINGEN.
Wat een fail.
Een trompet is trouwens helemaal niet zo standaard.
En dan die halve poging op een rijm te vinden op denkt . Stem, echt? Ik dacht trwouwens altijd dat ze cent zongen.
Dat leek me logisch, zoals een fluitje van een cent ofzo. Wist ik veel. Het rijmt alleszins beter met denkt dan stem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten